Friday, May 27, 2011

Uefa Champions League Final 2011: Barcelona VS Manchester United





10 sebab kenapa Manchester United akan jadi juara:

1) Ikut cycle perlawanan M.U dan Barca, kali ni dah sampai turn untuk M.U menang.

2) M.U tak pernah kalah dengan lawan bukan daripada EPL di Wembley.

3) Dalam semi final 2008, M.U main away dulu (end up menang). Dalam semi final 2009, M.U main home dulu (end up kalah). So, tahun ni, M.U main semi away dulu (end up?? menangla).

4) Ferguson tak pernah kalah pada lawan yang sama dalam perlawanan akhir.

5) Dalam sejarah UCL dan European Cup, 7/10 pasukan yang main dekat home soil akan berakhir dengan kemenangan. Team yang gagal menang ialah Stade Reims (Parc des Princess 1956), AS Roma (Stadio Olimpico 1984) dan juga Barcelona (Estadio Pizjuan 1986).

6) Messi tak pernah score kat England. Tanpa Messi, Barca mati.

7) Semua final M.U yang aku tengok kat rumah akan berakhir dengan kemenangan. Jadinya, memang aku akan spend time tengok sorang-sorang kat rumah.

8) Game bukan time aku exam. Tiap-tiap kali game time aku exam, M.U mesti kalah.

9) Tiap-tiap kali aku habis pro-exam, mesti M.U akan buat aku gembira:
- 1st pro (2007) = M.U menang EPL semula lepas 3 tahun melangok
- 2nd pro (2008) = M.U menang UCL semula lepas 43 tahun melopong
- 3rd pro (2011) = M.U menang UCL balik??!!

10) Aku tak tengok game M.U bersama member aku yang badi (Abu Ubaidah Amir). Dia punya badi sangat kuat. Dia datang M.U bolos, dia blah M.U score.

10 sebab kenapa Barcelona akan jadi juara:

1) Jersey putih M.U

2) Jersey putih M.U

3) Jersey putih M.U

4) Jersey putih M.U

5) Jersey putih M.U

6) Jersey putih M.U

7) Jersey putih M.U

8) Jersey putih M.U

9) Jersey putih M.U

10) Jersey putih M.U

*UCL = Uefa Champions League
*EPL = English Premier League

Menang kalah adat permainan. Kalau M.U kalah pun biarlah. Bukan aku membesar kat Old Trafford pun (Old Trafford ialah nama tempat kat Port of Manchester ye kawan-kawan). Maybe aku akan end up main PES (guna M.U lawan Barca) berulang-ulang kali sampai puas hati. Untuk peminat M.U, ini ada video khas untuk semua. Lagu-lagu yang korang sepatutnya boleh tangkap time game M.U. Glory glory Man United!!!!



4 comments:

poyo said...

dan bila kipas susah mati M.U menulis.......beginilah jadinya.. :p

HafizJaafar said...

yelah cik poyo...hehe..semangat ni...hehehe

Jamil said...

GGMU!

Aku nak MU menang supaya boleh baca artikel sokernet sampai muntah hahaha

NurIsme Khalid said...

semangat MU kah??hahahah....