Monday, January 24, 2011

Yang Pergi.Yang Datang.Yang Berkuasa.

~The Special One~

1) Yang Telah Pergi

Awalnya disambut dengan rasa dingin. Penuh dengan ketidakpuasan hati dan rasa pesimis yang tebal. Walaupun punya reputasi yang biasa-biasa saja, tapi apa yang lebih penting ialah hasilnya. Perlahan-lahan mula terbit rasa yakin dan percaya. Dengan hasil kerja yang mantap serta tidak emosi, beliau mula dihormati, diyakini dan disayangi. Tapi sayang, perbalahan dengan orang tertinggi buatkan dirinya tidak bertahan lama. Pemergiannya ditangisi. 3 tahun yang akan sentiasa dikenang. Dengar khabarnya sudah berbaik dengan yang berkuasa. Masih ramai yang mengharap dan terus berharap yang beliau akan kembali semula.


~Rafa the loser and King not anymore Kenny~

2) Yang Baru Datang

Sebelum diterima, punya reputasi yang boleh tahan hebatnya. Juga punya idea yang seakan-akan boleh diterima. Semua mengharap pada kemasukkannya. Rupanya, indah khabar dari rupa. Prestasi diluar arena bukan jaminan kejayaan. CV berjela bukan satu kepastian yang beliau akan berjaya. Emosi dan sentimen yang tidak terkawal cuma akan binasakan diri. Harapan setinggi gunung, kini menjadi debu. Permulaan yang menyedihkan. Hanya yang emosi sudi melayan mereka yang emosi. Letakkan kedudukan yang asalnya tinggi, kini jatuh ke tahap najis babi. Silap mencari lawan dan silap jalankan peranan. Keparahan yang akan berterusan untuk tempoh yang.....mmm...mungkin agak lama.


~"You..you..you..you fail you know!!!"~

3) Yang Berkuasa

Gelarlah apa saja. Beliau tetap diktator yang paling berkuasa. Dan ya, untuk tempoh yang boleh dikira agak lama. Singkirkan ramai yang tidak selari dengannya dan cuma ambil siapa yang sudi patuh perintah. Sering merasakan beliau disegani walaupun hakikatnya lebih ramai lagi yang benci. Kerap menggunakan sistem pinjaman untuk bolehkan anak didik yang lama melatih anak didik yang baru. Kejayaan yang diraih buat semua yang benci cuma mampu diamkan diri. Susah untuk sedarkan diktator ini, yang sering merasakan diri disukai. Walaupun benci, namun sebahagian daripada kekuatan dan tindakan beliau perlu diakui dan dihormati.

4 comments:

im said...

wow...aku harus akui, aku salah paham sehingga lah perenggan ke 3 baru aku bace balik dari atas dan paham...haha..

HafizJaafar said...

haha..ape da Im...direct je tu kot..takde la putaq sangat..

Anonymous said...

Your club might go bankrupt, your manager might be sacked BUT as players, what matters most, you score goals and move on. Love -BB P/S so far you all have been the best.

im said...

sape anon ni??
apos - hanya org boleh bace otak ko je tau maksud dalam entry ko ni... wahaha, sure terer aku..