Friday, May 21, 2010

Syadid Solehah

Yang Tak Syadid - Kamu rasa kamu baik?

Syadid Solehah - Ya, baik sebaik mana baik boleh jadi baik

Yang Tak Syadid - Baik itu apa?

Syadid Solehah - Saya banyak beribadat, saya banyak buat baik, saya menjaga hubungan, saya menjaga pakaian saya, saya menjaga perwatakan saya, saya menjaga pertuturan saya, saya menjaga akhlak saya.....

Yang Tak Syadid - Akhlak?

Syadid Solehah - Ya, akhlak juga...

Yang Tak Syadid - Sudahlah...kamu berlakon saja..

Syadid Solehah - Jangan kurang ajar..jangan memandai menabur fitnah..

Yang Tak Syadid - Persetan kamu!!! Tak layak kamu sebut pasal fitnah. Diberi amanah kamu pecahkan, mengikat janji kamu mungkirkan, diberi rahsia kamu sebarkan. Kemudian kamu anggap kamu mulia, orang lain hina. Atas cerita yang kamu sebarkan, berlakunya penokok tambahan. Berlakunya fitnah. Kemudian kamu kata kamu baik. Jari tengah ku sedang menari-nari untuk kamu. Kamu cuma perosak nama Wanita Solehah. Bertaubatlah. Berhenti anggap kamu itu mulia dan mereka yang tidak seperti kamu itu hina.....dan sila berhenti guna air mata kamu!!!

5 comments:

im said...

apa masalah ko ni? ish..ish..

mongue said...

i need a name.

using syadid solehah doesnt help.

aw3rz said...

Ni emo pasal apa pulak ni?

Seperti kata Ucop, balik cerita!

Nailah703 said...

reality. it's hard to find the real mukminah nowadays

HafizJaafar said...

im - xde masalah pung..

mon - igtkan gelaran tu dah difahami

awe - bnyk gle nk cte..letih

kak chik - yup..so, jadi la yg yg btol2 baik